vrijdag 28 september 2012

Zo getest - een (binnen)zak

Na anderhalf jaar blogstilte was ik op zoek naar een goeie gelegenheid om opnieuw in de pen te kruipen. En eindelijk heb ik de ideale gelegenheid gevonden. Ik puzzel graag mee in fijn gezelschap.

Cover_zo geknipt3

Ik heb afgelopen anderhalf jaar niet stilgezeten, integendeel, alleen de tijd om te bloggen ontbrak. Ik heb zelfs een grote overstap gemaakt. Na jaren vooral met haaknaalden in de weer te zijn, heb ik de naaimachine ontdekt. Dat is heel wat minder mobiel dan haaknaald en katoen, die je snel in je tas steekt voor op de trein, maar je hebt zo veel sneller resultaat. En dat vind ik leuk!

Toen mijn tweede naaiproject afgerond was, vertelden mijn collega's Riet en Sanne over hun nieuwe uitdaging: HET boek. Ze waren op zoek naar testers en met mijn zeer beperkte skills (rechtdoor naaien en moeizaam bochtenwerk) had ik blijkbaar de ideale beginnersblik. Ik heb dus de eer om vandaag verder af te tellen tot 5 en een extra puzzelstukje op zijn plaats te leggen!

De zak met een binnenzak leek dan ook een test volledig op mijn maat. Rechtdoor naaien, dat kon ik al. Een voering met binnenzak, dat was de uitdaging. En jawel, als je als beginner stap voor stap de handleiding volgt, kom je tot dit resultaat:

zak_met_binnenzak_buitenkant

Zelfs de binnenzak zat perfect op de juiste plaats.

zak_met_binnenzak

Een heldere uitleg, zowel bij de handleidingen als de basistechnieken, geen veronderstellingen die een beginner zoals ik nog niet weet, wat heb je nog meer nodig? Ik heb uiteraard nog wat verder getest en weet welke projecten nog op mijn to-do-lijstje staan. Ik ben er zeker van dat mijn naaiskills er alleen maar op vooruit gaan.

7 opmerkingen: